U heeft geen artikelen in uw winkelwagen
Kirovets K-700M knikshovel. Is grotendeels van metaal gemaakt, de bak is kunststof. Beide cabine deuren openen, het klepje op de uitlaat beweegt en de motorkap kan open. Dan komt de 12 cilinder dieselmotor tevoorschijn.
Kirovets was lange tijd DE Russische zware kniktrekker voor de grote staatsbedrijven. Ook in Oost Duitsland zijn ze op een behoorlijke schaal in bedrijf geweest, maar ze werden ook voor allerlei industriële toepassingen gebruikt. Onder andere bij de aanleg van pjipleidingen.
Om een echte K-700M aan het werk te zien, klik op de foto:
Verdiente Aktivisten, een uitgebreid overzicht van de trekkers uit de DDR. Rijk geillustreerd met overwegend kleurenfoto;s geeft dit boek een chronologisch overzicht van wat er aan trekkers in de DDR is geproduceerd en in gebruik is geweest. Ook is er gedetailleerde informatie over veranderingen van de verschillende typen trekkers en de achtergrond van de verschillende fabrieken. Het laatste hoofdstuk laat ook een overzicht zien van bijzondere typen trekkers en eigen gebouwde trekkers die in de DDR ook veel voorkwamen om een eigen stukje land te bewerken.
Fortschritt ZT 300. Een mooi gedetailleerde trekker die vrijwel volledig van metaal is gemaakt. De cabine deuren en het achterraam kunnen open. De motorkap kan omhoog zodat de details van de (M.A.N. licentie) 4-cilinder motor zichtbaar worden. De hefinriching is Siku compatibel.
Volvo L60H shovel van AT Collections. Uitgevoerd op Michelin banden. De achteras kan pendelen en de cabinedeur kan open. De bak is met een snelkoppeling afneembaar. Achterop zit een trekhaak zodat er een aanhanger mee kan naar het werk!
Kirovets K700 kniktrekker. Een mooi gedetailleerde metalen trekker. Degelijk gemaakt en knikt ook echt!
JCB 419S shovel. Knikshovel met grondbak en silagevork. De bak en de vork zijn eenvoudig uitwisselbaar. Het chassis en de laadarmen zijn van metaal. De bovenbouw, de bak en de vork zijn plastic. Mooie dikke banden voor op de kuil!
Kirovets K-700T transporter. Kniktrekker met laadplatform. Is grotendeels van metaal gemaakt, maar delen zijn ook van kunststof. Beide cabine deuren openen, het klepje op de uitlaat beweegt en de motorkap kan open. Dan komt de 12 cilinder dieselmotor tevoorschijn.
Om een echte K-700 aan het werk te zien, klik op de foto:
Horsch K-735 kniktrekker. Gebaseerd op de legendarische Kirovets trekker uit de vroegere Sowjet tijd. Destijds bij Horsch omgebouwd tot een modernere trekker met betere cabine. Trekker kan knikken, maar is zeker geen speelgoed!
Gemaakt van kunsthars en daardoor kwetsbaar.
Gelimiteerde oplage van 750 stuks
Kirovets K700 kniktrekker. Legendarische trekker uit de vroegere Sowjet tijd. Is buiten de Sovjet Unie ook als Belarus verkocht. Trekker kan knikken, maar is zeker geen speelgoed!
Kirovets K700 kniktrekker. Legendarische trekket uit de vroegere Sowjet tijd. Is buiten de Sovjet Unie ook als Belarus verkocht. Trekker kan knikken, maar is zeker geen speelgoed!
Gelimiteerde oplage van 500 stuks
Charkow T-150 K kniktrekker. Legendarische trekket uit de vroegere Sowjet tijd. Is buiten de Sovjet Unie ook als Belarus verkocht. Trekker kan knikken, maar is zeker geen speelgoed!
Om de echte trekker aan het werk te zien en de turbo te horen fluiten, klik op het logo: